Igår fick..

.. jag stå & göra pannkakor både naturliga (med vetemjöl) & sen en sats till Lea (glutenfri), inte så kul att stå & göra två olika smetar till pannkakor, men det är det värt då dom blir så glada att ha med sig det till utflykterna som dom skulle på idag med skolan..
 
Förr så fanns det en färdigmix med just glutenfria pannkakor, men dom slutade säljas här i Eskilstuna, så jag testade mig fram tills jag hittade den bästa smeten till Lea..
 
Så här e i alla fall mitt recept som jag använder mig av..
 

 

Glutenfria pannkakor

Du behöver

• 1 l mjölk

• 6 dl glutenfritt mjöl (gärna en andel majsmjöl)

• 5 ägg

• 4 msk smält smör

• 2 tsk salt

 

Gör så här

Blanda mjöl och salt i en bunke. Du kan med fördel byta ut en del av mjölet mot majsmjöl, det ger pannkakorna fin färg.

Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.

Vispa i resten av mjölken och äggen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter.

Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Stek tunna pannkakor..

Servera med grädde eller jordgubbssylt

Hoppas du kommer tycka om dom lika mycket som min dotter gör..

 
 
#1 - - Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej...Men nej gud vad roligt.. vad glad jag blir.. självklart skulle jag vilja vara med :)

Till top